آموزش سئو با افزایش سرعت سایت را در مقالات نیوسئو بارها مطرح کردیم. در این مقاله که از سایت searchenginewatch ترجمه شده است به این مسئله می پردازیم که چگونه تصاویر صفحات وب را برای افزایش سرعت سایت، بهینه سازی کنیم؟
شعار رسمی گوگل “شرور نباش” است، اما به نظر می رسد این شرکت یک شعار داخلی دیگر هم داشته باشد که آن را علنی نکرده است: “یا سرعت بالایی دارید یا به فنا خواهید رفت.”
قبلا درباره بالا بردن سرعت بارگذاری سایت مطالبی منتشر کرده ایم و شکی در اهمیت بالای این موضوع نیست (اگر شک دارید کافی است نگاهی به آمار و ارقامی که از آنها صحبت خواهیم کرد بیندازید)؛ اما برای بازاریاب های محتوا، بهبود سرعت وب سایت شما کاری فنی و پر زحمت دیده می شود که انجام آن کاملا از عهده شما بیرون است. تنها یک مهندس حرفه ای قادر به افزایش سرعت بارگذاری وب سایت خواهد بود، این طور نیست؟
اما به نظر می رسد این تصور کاملا اشتباه باشد. آقای tom bennet، رئیس توسعه محصولات آژانس بازاریابی آنلاین Builtvisible در سخنرانی اخیرش در کنفرانس Brighten SEO، به نکات بسیار خوبی در این زمینه اشاره کرد. در ادامه برخی از نکات کلیدی که او در مورد چرایی و چگونگی تمرکز روی ارائه تجربه ای سریع و سبک از وب سایت برای کاربران به آنها اشاره کرد را بازگو خواهیم کرد.
چرا سرعت وب سایت مهم است؟
آموزش سئو,افزایش سرعت سایت,بالا بردن سرعت بارگذاری سایت
از آمار و ارقام صحبت کردیم، این طور نیست؟
در وبلاگ رسمی گوگل وبمستر صراحتا ذکر شده که افزایش سرعت سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. شرکت گوگل زمان بسیار زیادی را صرف حصول اطمینان از سرعت مناسب وب سایت شما و عقب نبودن آن از سایر رقبا می کند. اگر وب سایت شما کند باشد، رتبه شما در نتایج جستجو قطعا تنزل خواهد یافت.
اما نباید تصور کرد که صرفا سرعت مهم ترین عامل موثر در جایگاه وب سایت است. سرعت بالای وب سایت تجربه کاربری را روی هم رفته بهبود می بخشد. آقای bennet به عنوان مثال به این آمار فوق العاده از فایرفاکس اشاره می کند:
بهینه سازی تصاویر,بهینه سازی تصاویر سایت,بهینه سازی سرعت سایت
هنگامی که فایرفاکس میانگین سرعت بارگذاری را 2.2 ثانیه افزایش داد، دانلود فرم ها 15.4 درصد بیشتر شد. این میزان برابر با بیش از 10 میلیون دانلود در هر سال است.
هنگامی که چنین آمار و ارقامی را می شنوید، ارزش مساله شفاف تر می شود. Tom bennet، جمله ای هم از Steve Souder، از فعالان و پیشگامان بهبود وب مدرن نقل میکند:
- “80 تا 90 درصد از زمان پاسخگویی در Front-end (توسعه رابط کاربری) صرف می شود. از اینجا شروع کنید.”
با این حساب متوجه می شویم که می توان در این مورد کاری مثبت انجام داد. اما بهتر است تلاش هایمان را در کجا متمرکز کنیم؟
برای بهینه سازی تصاویر سایت چه کاری می توان انجام داد؟
Tom bennet برای شفاف سازی، اقدام به طراحی یک صفحه وب ساده و استاندارد با استفاده از bootstrap و jQuery کرده بود. صنعت بازاریابی محتوا روزانه هزاران صفحه شبیه تصویر زیر تولید می کند و بعید است تا کنون چنین صفحه ای ندیده باشید:
بهینه سازی عکس برای سایت,سرعت بارگذاری صفحات,سرعت بازگذاری وب سایت
بعد از راه اندازی اولیه، با به کارگیری ترکیبی از مجموعه قوانین Yslow یاهو و PageSpeed گوگل، صفحه مذکور مورد ارزیابی قرار گرفت و اما نتایج:
فرمت عکس های وب
نمره F به شدت ما را در چشم گوگل بی اعتبار خواهد کرد و 3.9 ثانیه هم برای کاربران بسیار طاقت فرساست. اگر باور ندارید، به آهستگی تا عدد چهار بشمارید. واقعا می توانید برای بارگذاری هر کدام از صفحات یک وب سایت نزدیک 4 ثانیه انتظار بکشید؟
اما بهتر است بازاریاب ها تلاش های خود را کجا متمرکز کنند که بیشترین اثرگذاری را داشته باشد؟
در یک صفحه معمولی مثل این، تصاویر بزرگ ترین و رایج ترین عناصر محسوب شده و به همین خاطر تمرکز ما باید روی آنها باشد.
newseo.ir/seo-learning/image-optimization-to-increase-site-speed