بحث درباره نقش بالقوه CTR به عنوان یک عامل رنک دهنده همچنان ادامه دارد و توسط شرکت کنندگان این آزمایش؛ سزارینو مورلاتو و آندره اسکارپتا به نتایجی رسیده است. سال گذشته، من باید یک کار مدیریتی در رابطه با اعتبار آنلاین برای یک مشتری انجام می دادم. زمانی که می توانستم رنک آن وبسایت را از بیشتر وبسایتها بالا ببرم، یک مسئله خاصی کار را برایم سخت کرد: دو مکان اصلی سایت را چند مقاله خیلی قدیمی (برای مثال مربوط به سالهای ۲۰۰۵-۲۰۰۶) آن صفحه اشغال کرده بود. وظیفه من این بود که آن نتایج را حذف کنم و اموال دیجیتال مشتریم را افزایش بدهم. اموال دیجیتال به حسابهای اینترنتی و داده های شخص در دنیای دیجیتال گفته می شود. متاسفانه پس از آن که استراتژی ساختن لینک برای اموال دیجیتال را به کار گرفتم، نتوانستم به هدفم برسم.
آزمایش تعداد کلیک کاربران
پس تصمیم گرفتم یک راهکار دیگری را امتحان کنم: با به یاد داشتن تئوریهای متعددی که راجع به تعداد کلیک کاربران در صفحات نتایج جستجو خوانده بودم، چند نفر در زمینه کارهای ریز شبکه ای استخدام کردم و به آنها گفتم که روی اموال دیجیتال کلیک کنند. در عرض چند هفته، اموال دیجیتال کل مقالات روزنامه ها را در بر گرفتند. نتیجه آنقدر جالب بود که تصمیم گرفتم به همراه دوستم، آندره اسکارپتا آزمایشی را انجام دهم و فرضیه اینکه کلیک کاربران بر لینکها نشانه افزایش رنک است را معتبر سازم.
ما یک نرم افزار طراحی کردیم که توانایی انجام یک سری پروسه کلیک کردن به صورت اتفاقی در یک جستار را داشت و شامل ویژگیهای زیر می شد:
• با استفاده از یک سرویس خاص پراکسی، به هزاران آدرس آی پی در آمریکا دسترسی پیدا کردیم.
• حدود پانصد رشته کاربر-نماینده از بین کاربران تبلت، موبایل و دسکتاپ جمع آوری کردیم تا از آنها جهت تقلید کردن از چندین کاربر دیگر استفاده کنیم.
• نرم افزار هر بار یک بخش جداگانه ای را باز می کرد که توسط یک جستار گوگل درست شده بود، طرز کارش به این صورت بود که روی یک URL مشخص کلیک می کرد، یک صفحه ای باز می کرد و حدود بیست ثانیه روی آن صفحه می ماند.
• هر دفعه نود و پنج درصد مواقع یک آی پی منحصر به فردی داشت و آی پی های تکراری هرگز به صورت متوالی نبودند.
• ما به طور اتفاقی چند درخواست (بین ۲۵۰ و ۷۰۰ تا در روز) داشتیم که تعداد درخواستهای همزمان بین ۲ و ۴ تا بودند.
می دانیم که گوگل هزارن عامل را در محاسبه رنک یک URL در نظر می گیرد؛ بنابراین، ما سعی کردیم تا بسیاری از عوامل سئوی On page وسئوی Off page را درنظر نگیریم که شاید می توانست برنتیجه آزمایش ما تاثیری بگذارد. پس از یک بحث طولانی، با ویژگیهای زیر موافقت کردیم:
نرم افزار می بایست:
• یک جستار مستقل بدون هیچ ترافیک باشد که به سایت بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۰۲ لینک شده باشد.
• یک PDF با ده نتایج برتر باشد (بنابراین اکثر عوامل رنکینگ آن-سایت مستثنی می شد)
• لینکهای ورودی صفر را ببندد.
• بخشی از یکSERP نسبتا مقاوم باشد. ( SERP به معنای صفحه نتایج موتور جستجو)
• موقعیت بین هشتم و نهم در صفحه اول گوگل باشد
• بخشی از SERP با نتایج جستجوی جهانی کم باشد یا اصلا نباشد.
به منظور بررسی و کنترل تغییرات، از روشهای متعددی استفاده کردیم:
۱. با استفاده از Proranktraker.com تغییر رنک روزانه را بررسی می کردیم.
۲. موقعیت هر URL جداگانه ای که روی آن کلیک شده بود، در فایلی ثبت و ضبط کردیم.
پس از یک هفته فعالیت، رنک URL ی که کلیک می شد، از دهم به سوم رسید و میانگین رنک از آن به بعد بین موقعیت چهارم و پنجم باقی ماند. ما کاملا از نتایجی که توسط Pro Rank Tracker مطمئن نبودیم؛ معمولا این سایت به اندازه کافی دقیق است اما همه می دانیم که گوگل نتایج را بر اساس موقعیت مکانی کاربران تغییر می دهد. برای آنکه بررسی درستی از تغییرات رنک داشه باشیم، موقعیت هر URL را که توسط نرم افزار کلیک شده بود ضبط کردیم. متوجه یک اتفاق جالب شدیم: میانگین رنکها بیشتر از آنچه فکرش را می کردیم در حال رکود بود!
پس از آن آزمایش هم نمی توانیم به طور قطع بگوییم که میزان کلیک در هر صفحه یک عامل رنک می باشد. ما با دیدگاه AJ Kohn موافق هستیم که احتمالا یک آف ستی است که نتایج را بر اساس علایق خاصی از سوی مخاطبان تغییر می دهد. می توانیم بگوییم که ارتباطی بین کلیک ها و “رنکینگ آشکار” یک جستار وجود دارد.
نمی توانیم بگوییم که این نوع از آف ست دائمی است یا با گذشت زمان نزول رتبه پیدا می کند، اما حداقل به طور قطع بگوییم که یک عنوان جالب و متن متا تاثیر زیادی بر میزان کلیک ها دارد و بنابراین یک راه غیر مستقیم برای تاثیر گذاشتن بر “رنکینگ آشکار” است. ما قصد داریم در آینده چند تست دیگر در رابطه با سنجش اثر Pogosticking و تاثیر آن روی رنکینگ یک صفحه انجام بدهیم.
Pogosticking زمانی رخ می دهد که یک کاربر موردی را در گوگل جستجو می کند و بعد روی یک نتیجه کلیک کرده اما سریعا به صفحه نتایج بازمی گردد و روی یک نتیجه دیگری کلیک می نماید. این نوع رفتار نشان دهنده نارضایتی فوری از نتیجه است.
منبع : Searchengineland
fastseo.ir