Googlebot تفاوتی بین پست ها و صفحات تشخیص نمی دهد ، بنابراین هر یک از آنها فرصت یکسان برای رتبه بندی در نتایج جستجو را دارند.
Google هنگام فهرست بندی و رتبه بندی محتوا بین پست های وبلاگ و صفحات وب تمایزی قائل نمی شود. “پست” می تواند به همان اندازه “صفحه” رتبه بندی کند.
این را جان مولر گوگل هنگام پاتوق هفتگی SEO خود که در 4 ژوئن ضبط شده ، بیان می کند.
یک مالک سایت به نام Navin Adhikari به جریان می پیوندد و از مولر می پرسد که چرا پست های وبلاگ او به اندازه صفحات خدماتش بازدید نمی کند.
وی س asksال می کند که آیا Google هنگام انتشار محتوا در بخش وبلاگ وب سایت ، برخورد متفاوتی با محتوای منتشر شده در بخش های دیگر دارد؟
مولر می گوید تفاوت در ترافیک احتمالاً هیچ ارتباطی با محل انتشار محتوا ندارد و بیشتر به پیوند داخلی مربوط می شود.
در اینجا پاسخ کامل مولر است.
John Mueller در رتبه بندی پست ها در مقابل صفحات Google
این که آیا محتوا به عنوان “پست” یا “صفحه” در نظر گرفته می شود ، یک شناسه در قسمت عقب CMS وب سایت است. این به صاحبان سایت کمک می کند تا محتوا را مرتب نگه دارند ، اما چیزی نیست که Google بتواند تشخیص دهد.
“من فکر نمی کنم Googlebot تشخیص دهد که یک اختلاف وجود دارد. بنابراین معمولاً این تفاوت بین پست ها و صفحات چیزی است که بیشتر در پس زمینه شما در CMS مورد استفاده شما قرار دارد ، در این صورت در وردپرس وجود دارد. و این چیزی نیست که برای ما قابل مشاهده باشد.
بنابراین ما به این موارد نگاه می کنیم انگار که این یک صفحه HTML است و محتوای زیادی در اینجا وجود دارد و از این طریق با وب سایت شما پیوند داده می شود و بر اساس آن ما این صفحه HTML را رتبه بندی می کنیم.
ما نمی خواهیم بگوییم آه این یک پست وبلاگ است ، یا یک صفحه است ، یا یک مقاله اطلاعاتی است. ما اساساً می گوییم این یک صفحه HTML است و این محتوا در اینجا وجود دارد و به همین روش خاص در وب سایت شما بهم پیوسته است. “
Adhikari سوال دیگری را در مورد اینکه آیا استفاده از URL های طولانی تر برای پست های وبلاگ ممکن است مشکلی ایجاد کند ، پیگیری می کند.
مولر می گوید نه ، این نباید مشکلی باشد. آنچه به احتمال زیاد مشکل این است که چگونه آن پست های وبلاگ از صفحات دیگر سایت به آن پیوند داده می شوند.
اگر پیوندهای داخلی بیشتری نسبت به پست های وبلاگ به صفحات خدمات وجود داشته باشد ، Google صفحات خدمات را از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد کرد.
وقتی پست های وبلاگ از صفحات دیگر یک سایت به آن لینک نمی شود ، Google نمی تواند سطح اهمیت آنها را به طور دقیق ارزیابی کند ، این امر چالش هایی برای رتبه بندی جستجو ایجاد می کند.
“فکر می کنم ، منظورم این است که من وب سایت شما را نمی شناسم بنابراین گفتن آن دشوار است. اما آنچه ممکن است اتفاق بیفتد این است که پیوند داخلی وب سایت شما برای بخش وبلاگ مانند بخش خدمات یا سایر قسمتهای وب سایت شما متفاوت است.
و اگر پیوند داخلی بسیار متفاوت باشد ، ممکن است نتوانیم درک کنیم که این قسمت مهمی از وب سایت است.
نه به URL ها مرتبط است ، نه به نوع صفحه. واقعاً مثل این است که ما نمی فهمیم این قسمت از وب سایت چقدر مهم است. ”
با توجه به این نکته ، اگر پست های وبلاگ شما به اندازه دلخواه شما نیست ، پیوندهای داخلی بیشتری اضافه کنید.
پیوند به پست های اخیر وبلاگ از صفحه اصلی یک وب سایت ، یک سیگنال قوی برای مهم بودن محتوا به Google ارسال می کند.
همچنین می تواند به افزودن پیوندهای متنی به پست های مربوط به وبلاگ از صفحات خدمات یا سایر مطالب با رتبه بالا کمک کند.