با داشتن استراتژی تبلیغات محتوا، میتوانید محتوای تبلیغاتی جذاب و ارزشمند به کاربران خود بدهید و آنها را به اشتراک گذاری مطالب تان ترغیب کنید.
امروز می خواهم 7 تکنیک تبلیغات محتوایی که همیشه مورد علاقه من بوده است را در اختیار شما قرار دهم تا در سال 2019 از آنها در محتوای خود استفاده کنید.
این استراتژی ها، دقیقا همان استراتژی هایی هستند که من برای به دست آوردن 7077 بازدید بر روی یکی از آخرین پست هایم، در کمتر از یک هفته! استفاده کرده ام.
خب پس بیایید کار را شروع کنیم…
تبلیغات محتوایی چیست؟ قبل از این که شما بخواهید در رابطه با هر چیزی تبلیغات کنید، حتما در نظر داشته باشید که…
بیشتر افراد تنها به یک دلیل در زمینه تبلیغات محتوایی با مشکل رو به رو می شوند.
محتوای آن ها افتضاح است.
به عنوان مثال، این ایمیل مکاتبه ای که یک نفر چند روز پیش برای من ارسال کرده است را مشاهده کنید:
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
آیا به نظر شما این ایمیل مکاتبه ای، ایمیل خوبی بوده است؟
خیر.
در واقع این ایمیل، واقعا افتضاح است.
اما من به دلیل بد بودن ایمیل، آن را نادیده نگرفتم.
در واقع دلیل نادیده گرفتن این ایمیل توسط من این بود که اینفوگرافیکی که آن ها برای من ارسال کرده بودند افتضاح بود!
واقعا نمی دانم چطور باید بگویم!
اگر شما مثلا یک پست با مضمون “5 نکته برای کم کردن وزن” یا ” 8 دلیل در رابطه با اهمیت بازاریابی ایمیل” منتشر می کنید، به نظرم نیازی به تبلیغات برای آن ندارید چون محتوای شما خیلی تکراری و خسته کننده است.
اما اگر شما یک محتوای بسیار عالی و شگفت انگیز دارید، پس احتمالا افراد دیگر هم دوست دارند که از محتوای شما استفاده کنند.
خب حالا با در نظر داشتن این اخطار، می خواهیم اولین استراتژی را بررسی کنیم…
استراتژی شماره 1 : مکاتبه با وبلاگ نویسان به صورت هدفمند
خب شما یک محتوای بسیار عالی را منتشر کرده اید.
حالا چه؟
حالا وقت آن رسیده است که یک مکاتبه با وبلاگ نویسان را شروع کنید.
در واقع، یکی از آخرین پست های وبلاگ من، تنها به دلیل یک توییت از یکی از وبلاگ نویس های موثر، توانست ترافیک بسیار زیادی را به دست بیاورد.
حالا سوال این است.
چطور باید این کار انجام شود؟
کل کاری که شما باید انجام دهید این است که وبلاگ نویس هایی را پیدا کنید که محتوایی در رابطه با موضوع مد نظر شما منتشر می کنند…
سپس شما باید یک ایمیل محترمانه برای آن ها ارسال کنید.
در قسمت زیر یک نمونه واقعی از این فرایند را به صورت عملی مشاهده می کنید:
نخست، من یک ایمیل شخصی به وبلاگ نویسی که محتوایی در رابطه با موضوع مد نظر من منتشر کرده بود، ارسال کردم:
تبلیغات محتوا,تبلیغات محتوای,تبلیغات محتوایی
(این طوری، من می دانستم که او واقعا می خواهد پست مرا بخواند… و سپس ایمیل را برایش ارسال کردم).
سپس، وقتی که او دوباره به من پاسخ داد، یک لینک برای او ارسال کردم:
تبلیغات محتوایی چیست,محتوای تبلیغاتی
(نکته حرفه ای: اصلا از فرد نخواهید که لینک محتوای شما را نشر دهد. اگر او احساس کند که محتوای شما خوب و ارزشمند است، خودش آن را به اشتراک می گذارد)
به دلیل این که من تلاش نکردم به زور او را مجبور کنم که محتوای من را منتشر کند، او خیلی راحت گفت که محتوای مرا منتشر می کند.
به همین راحتی.
استراتژی شماره 2 : گرداوری محتوا
فرض کنید که افراد پست های وبلاگ را تنها با هدف لینک شدن به محتوای با کیفیت منتشر می کردند.
(از نوع محتوای با کیفیتی که شما بر روی سایت خودتان منتشر کرده اید).
این خیلی خوب بود مگر نه؟
خوشبختانه برای ما، این موضوع صدق می کند و به این کار، گردآوری محتوایی گفته می شود.
(که این کار با نام گردآوری لینک هم شناخته می شود).
مثلا نمونه زیر را در نظر بگیرید:
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
پس: گردآوری لینک چیست؟
گردآوری لینک ها، پست های وبلاگ روزانه، هفتگی یا ماهانه می باشند که به محتوای بسیار خوبی لینک می شوند. در قسمت زیر شما یک نمونه از لینک را مشاهده می کنید که اخیرا با روش گردآوری به دست آورده ام:
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
خب حالا می خواهیم ببینیم که من دقیقا چطور این کار را انجام دادم.
نخست، شما باید سایت های گردآوری لینک در زمینه فعالیت خودتان را پیدا کنید.
در قسمت زیر، چند عبارت جستجو وجود دارد که می تواند خیلی مفید باشند:
بهترین سایت گرداوری لینک در رابطه با …
گردآوری لینک در رابطه با …
بهترین سایت ها در رابطه با …
بهترین موضوعات هفته در رابطه با…
سپس، شما باید محتوای خودتان را به این سایت ها ارائه کنید.
در قسمت زیر، شما یک نمونه از متنی که من معمولا برای تبلیغات در رابطه با محتوای خودم استفاده می کنم را می بینید:
سلام [نام صاحب سایت]،
من همین بعد از ظهر سایت گردآوری محتوای شما را مشاهده کردم. واقعا سایت معرکه ای دارید!
من به این دلیل به شما ایمیل زدم چون یک مورد پژوهی بازاریابی محتوایی منتشر کرده ام که ممکن است برای سایت شما هم مفید باشد.
در هر صورت، امیدوارم شما کار خوب خودتان را ادامه دهید.
عرض ادب.
[نام خودتان].
سپس اگر پست شما برای آن صفحه گردآوری لینک مفید باشد، احتمالا می توانید یک لینک بسیار خوب به دست بیاورید.
استراتژی شماره 3 : تبلیغات از طریق خبرنامه های ایمیلی
این روش بسیار عالی است.
اگر شما می خواهید افراد بیشتری محتوای شما را بخوانند، باید لیست ایمیل خودتان را ایجاد کنید.
(و سپس شما باید همیشه اخبار و اطلاعات جدید در رابطه با محتوای خودتان را در اختیار مشترکین قرار دهید).
یک مورد به صورت زیر را در نظر بگیرید:
چند وقت پیش من توییتی را ارسال کردم تا برای آخرین پست خودم، تبلیغات کنم.
این توییت 111 کلیک دریافت کرد:
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
همچنین من پست خودم را با مشترکین ایمیل خودم، ارسال کردم.
فکر می کنید چند کلیک دریافت کردم؟
7 هزار کلیک!!!
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
(البته اگر بخواهیم منصف باشیم، باید بگویم که من تقریبا دو برابر مشترک ایمیل بیشتر نسبت به دنبال کننده های توییتر خودم دارم، اما باز هم به نظر تاثیر تبلیغات از طریق ایمیل بسیار بیشتر بوده است).
استراتژی شماره 4 : تبدیل محتوا
تبدیل محتوا کار بسیار ساده ای است:
شما خیلی راحت می توانید یکی از پست های وبلاگ خودتان را به یک قالب دیگر تبدیل کنید (مثلا به یک کتاب الکترونیک، ویدئو، اینفوگرافیک و یا پادکست).
به عنوان مثال، من یک مورد پژوهی را بر روی وبلاگ خودم چندی پیش منتشر کردم.
همانطور که می توانید ببینید، این پست کلی اشتراک اجتماعی به دست آورد:
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
و افراد زیادی هم برای آن نظر ارسال کردند:
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
اما من می دانستم که می توانم بهره بیشتری هم از این محتوا به دست بیاورم.
به همین دلیل، آن را به یک ویدئو در یوتیوب تبدیل کردم:
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
همین ویدئو توانست 150 هزار بازدید به دست بیاورد و صد ها بازدید کننده وبسایت ایجاد کند.
( و همه این ها از محتوایی ایجاد شد که من سال ها پیش منتشر کرده بودم!)
به نظرم خیلی عالی است!
استراتژی شماره 5 : انتشار مجدد محتوا
گاهی اوقات، بهترین روش برای تبلیغات در رابطه با محتوا، نونما کردن محتوا و انتشار مجدد آن است.
(که این کار با نام “انتشار مجدد محتوا هم شناخته می شود”)
در قسمت زیر میتوانید یک نمونه از این روش را مشاهده کنید.
من اخیرا لیستی از تاکتیک های ایجاد محتوای سئو را مجدد منتشر کرده ام.
سپس من این محتوا را بر روی رسانه های اجتماعی منتشر کردم:
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
و یک اعلامیه برای مشترکین ایمیل سایت خودم ارسال کردم:
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
همین موضوع باعث شد که افزایش بسیار زیادی در ترافیک سایت من ایجاد شود (تقریبا 5 هزار بازدید کننده در یک روز):
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
حالا:
مهم ترین موضوع در این روش، تغییرات تاریخ انتشار این پست در وردپرس می باشد.
چرا؟
زمانی که شما تاریخ زمان انتشار پست را تغییر می دهید، پست شما در بالای قسمت فید وبلاگ شما قرار می گیرد.
برای تغییر دادن تاریخ، شما باید به پست خودتان بروید و بر روی لینک ویرایش که زیر تاریخ پست قرار دارد، کلیک کنید:
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
سپس می توانید تاریخ را به روز کنید…
و سپس گزینه به روز رسانی را انتخاب کنید.
درست مانند یک کار جادویی، پست شما در بالای فید وبلاگ شما قرار می گیرد.
استراتژی شماره 6 : نمایش محتوا
این روش، یکی از استراتژی های تبلیغات محتوایی مورد علاقه من است.
چرا؟
چون درست مانند استراتژی شماره 1 که در این پست توضیح دادیم (مکاتبه با وبلاگ نویس های هدف)، شما با این روش کاری می کنید که محتوای شما پیش روی کسانی قرار بگیرد که به صورت جدی نسبت به موضوع محتوایی شما علاقه مند هستند.
تفاوت این است که با استفاده از روش نمایش محتوا، شما دیگر فقط به دنبال افرادی نمی گردید که محتوایی در رابطه با موضوع مد نظر شما منتشر کرده اند.
شما می توانید به وبلاگ نویس هایی که در رابطه با موضوع مد نظر شما مطلب می نویسند نیز ایمیل بزنید.
بگذارید یک نمونه واقعی را به شما نشان دهم که یک خواننده سایت ما چطور از روش نمایش محتوایی استفاده کرده است تا بتواند یک افزایش گسترده در ترافیک خودش به دست بیاورد:
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
او اخیرا یک پست در وبلاگ شرکت خودش منتشر کرد.
سپس او از روش نمایش محتوا استفاده کرد تا بتواند محتوای خودش را ارائه کند.
خب جزییات کار او را در ادامه بررسی می کنیم…
نخست، او به دنبال وبلاگ نویس هایی گشت که موضوع او را پوشش داده بودند (موضوعاتی مانند رفاه کارمندان، منابع انسانی و دیگر موضوعات مربوطه).
سپس وقتی او یک محتوای بسیار عالی پیدا کرد …
به نویسنده ایمیل زد که:
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
در این مورد، کریستی (نویسنده پست اصلی) از او خواست که محتوای خودش را برای سایت گردآوری محتوایش ارائه کند.
او هم همین کار را کرد و یک بک لینک بسیار عالی دریافت کرد:
استراتژی شماره 7 : ایمیل به برندهای ذکر شده در محتوا
در این استراتژی تبلیغ محتوایی به شما می گویم که به افراد و برند هایی که در پست های خودتان نام آن ها را ذکر می کنید، ایمیل بزنید.
این یک روش بسیار ساده است اما خیلی مفید است.
هر وقتی که شما نام کسی را در محتوای خودتان ذکر می کنید و یا این که نام برندی را در محتوای خودتان می آورید، حتما آن ها را در جریان قرار دهید.
به عنوان مثال، Emil، سایت Authority Nutrition را در محتوای خودش ذکر کرده است:
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
به همین دلیل او یک پیام به آن ها ارسال کد تا بدانند که او از نام آن ها در محتوایش استفاده کرده است:
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
همانطور که می دانید، آن ها بسیار مشتاقانه پست او را منتشر کردند:
استراتژی تبلیغات محتوایی,استراتژی های تبلیغات محتوایی,تبلیغ محتوایی
جمع بندی
حالا از هر زمانی، کار شما برای برجسته نشان دادن محتوای خودتان، دشوار می باشد.
حتی اگر محتوای شما بسیار معرکه باشد.
در واقع، Derek Halpern پیشنهاد می کند که شما 20% از زمان خودتان را صرف ایجاد محتوا بکنید و 80% از وقت خودتان را برای تبلیغات در رابطه با آن، بگذارید.
من شاید خیلی با این نسبت موافق نباشم. اما با اصل قضیه موافق هستم که تبلیغات در رابطه با محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد.
و من امیدوارم که این 7 استراتژی تبلیغات محتوایی در سال 2019 به شما کمک کند تا پست، ویدئو یا پادکست بعدی شما بتواند به موفقیت بیشتری برسد.
newseo.ir/internet-marketing/content-promotion-strategies-2019