در استراتژی ساخت لینک داخلی سایت خود، از عبارات کلیدی که حجم جستجوی زیادی دارند استفاده کنید.
شما در این مقاله نیوسئو، با سه استراتژی آشنا می شوید که می توانید با استفاده از آن ها، تاثیر لینک داخلی بر سئو سایت خودتان را افزایش دهید تا بتوانید به اهداف خاص سئو خودتان برسید.
بیشتر مالکان حرفه ای کسب و کار و تولید کنندگان محتوا، اهمیت لینک های خارجی را درک می کنند. لینک های خارجی یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی می باشند (که این موضوع در مطالعات مختلف تایید شده است) و لینک های خارجی، یک سیگنال اعتماد بسیار قوی از دیگر وبسایت های با کیفیت هستند.
اما جایی که بسیاری از کسب و کار های مختلف با مشکل رو به رو میشوند، استفاده از لینک های داخلی برای انتقال ارزش لینک به جایی است که بتواند بیشترین تاثیر را داشته باشد. لینک های داخلی نمی توانند ارزشی که لینک های خارجی دارند را برای شما به ارمغان بیاورند، اما برای انتقال ترافیک به صفحه هایی که معمولا لینک های کمتری را دریافت می کنند و یا این که نیاز دارند در SERP ها تقویت شوند، بسیار مفید می باشد.
در این مقاله، ما باید ها و نباید های ساختار خوب لینک را برای شما شرح می دهیم و توضیح می دهیم که چرا شما نیازمند یک استراتژی لینک سازی داخلی هستید. سپس سه استراتژی مختلف که شما می توانید برای کلمات کلیدی هدف با سطوح مختلف رقابت و حجم جستجو استفاده کنید را توضیح می دهیم.
نحوه ایجاد یک ساختار لینک داخلی سئو
ظاهر ساختار لینک شما به شدت مبتنی بر اهداف شما می باشد (که در قسمت های بعدی وقتی که ما استراتژی های لینک سازی مختلف را بررسی می کنیم، این موضوع را بهتر درک می کنید)، اما چند بخش وجود دارد که همیشه مشابه هستند:
یک عمق کلیک محدود ایجاد کنید. در طول یک ارزیابی از Google Webmaster Central در میانه سال 2018، John Mueller تایید کرد که کلیک های کمتر برای رسیدن به یک صفحه از صفحه اصلی خودتان، بهتر است. من پیشنهاد می کنم سعی کنید ساختار سایت خودتان را در کم عمق ترین حالت ممکن نگاه دارید و در صورت امکان، سعی کنید کاری کنید که هر صفحه نهایت با دو یا سه کلیک از صفحه اصلی قابل دسترس باشد و یا از روش برد کرامب، tag cloud ها و جستجوی داخلی استفاده کنید تا کاربران بتوانند به صفحه هایی که پیچیدگی بیشتری دارند، راحت تر دسترسی داشته باشند.
در محتوای اصلی صفحات خودتان، لینک قرار دهید. دو نوع مختلف از لینک وجود دارد: لینک های ناوبری (Navigational) و لینک های زمینه ای (contextual). لینک های ناوبری، لینک هایی هستند که در قسمت سر برگ، قسمت پاورقی و نوار های ناوبری قرار دارند که به کاربر کمک می کنند تا صفحه های دیگر در همان دامنه را مطابق با کراول موتور های جستجو بر روی وبسایت شما، پیدا کنند. لینک های زمینه ای (لینک هایی هستند که در این مقاله در رابطه با آنها صحبت می کنیم) در محتوای اصلی صفحه قرار می گیرند و ارزش سئو بیشتری دارند.
عبارات کلیدی را در انکر تکست های خودتان قرار دهید. بیشتر سئو کار ها پیشنهاد می کنند که بهتر است از عبارات کلیدی با تطابق دقیق در انکر تکست های لینک های داخلی استفاده نکنیم، اما پیشنهاد بهتر این است که انکر تکست های ما به صورت کلی باید به نحوی باشند که خواننده بداند با کلیک کردن بر روی آن انکر تکست به چه صفحه ای برده می شود. استفاده کردن از عبارات کلیدی در انکر تکست ها، در صورتی که شما در حال تولید محتوایی با کیفیت بالا باشید، قطعا مشکلی برای شما ایجاد نمی کند. همچنین، به یاد داشته باشید که همیشه در تصاویر لینک های خودتان، متن های جایگزین (alt) را بنویسید که شامل عبارات کلیدی باشند (این متن ها مثل انکر تکست برای لینک های متنی عمل می کنند)
تعداد لینک های قابل قبولی در هر صفحه داشته باشید. Google Webmaster Guidelines، پیشنهاد می کند که همیشه تعداد لینک هایی که در یک صفحه قرار دارد، تعدادی منطقی باشد. این موضوع هم به خوانش کاربر کمک می کند، و هم مانع این می شود که لینک های شما به عنوان اسپم شناسایی شود. همچنین، به یاد داشته باشید که اگر شما چندین مرتبه در یک صفحه به یک URL اشاره کنید، اولویت به اولین انکر تکست شما داده می شود و تقریبا انکر تکست های بعدی دیگر تاثیری نخواهند داشت.
مطمئن شوید که تمام صفحات مهم شما، لینک شده باشند. موتور های جستجو معمولا می توانند صفحه های منزوی را پیدا کنند. صفحه هایی که به هیچ صفحه دیگری لینک نشده اند. اما کاربر ها نمی توانند. بر اساس ماهیت این صفحه ها، شما می توانید آن ها را پاک کنید، آن ها را به یکدیگر لینک کنید و یا این که، مانع ایندکس شدن آن ها شوید.
ضرورت استراتژی لینک سازی داخلی
بر اساس معیار CMI’s 2019 B2B، درواقع 81 درصد از کسب و کار های B2B معتقد هستند که استراتژی های محتوایی باعث می شود که تیم آن ها حول اهداف و ماموریت های مشترک، هماهنگ شود و به آن ها کمک می کند تا مشخص کنند که باید چه محتوایی ایجاد کنند.
همین موضوع برای استراتژی های لینک سازی داخلی نیز صدق می کند. شما هر چه بهتر درک کنید که می خواهید ارزش لینک های شما چه تاثیری برای کسب و کار شما ایجاد کند، شما بهتر می توانید از ساختار لینک سازی داخلی استفاده کنید تا به اهداف خودتان برسید.
لینک های داخلی در صورتی که به صورت مناسب مورد استفاده قرار بگیرند، می توانند ابزار بسیار خوبی باشند. ایجاد کردن لینک های داخلی پایدار و شفاف، باعث می شود که:
اطلاعات اضافی و مفید برای بازدید کننده ها فراهم شود.
به گوگل و دیگر موتور های جستجو کمک می کند که وبسایت شما را سریع تر کراول کنند.
باعث افزایش ترافیک در صفحه هایی با تبدیل بالا که ترافیک کمی دارند می شوند، مانند صفحه محصولات.
باعث ارتقای صفحه هایی می شود که در صفحه دوم SERP ها قرار دارد.
باعث می شود که رتبه بندی ها برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا، متوسط، و پایین بهبود پیدا کند.
بهترین استراتژی های لینک سازی داخلی برای هر دو طرف مزیت ایجاد می کند، زیرا باعث تاثیر بر روی معیار های مشارکت کاربر می شود (مانند تعداد بازدید صفحه ها در هر دوره توسط کاربر، زمان سپری شده در سایت، نرخ تبدیل و غیره) و همچنین بر روی رتبه بندی شما در SERP ها برای کلمات کلیدی با اولویت بالا نیز تاثیر می گذارد. شما می توانید با در نظر داشتن سفر مشتریان بر روی وبسایت و پیدا کردن استراتژی لینک سازی مناسب برای خودتان، این اهداف را محقق کنید.
حالا، می خواهیم سه استراتژی که می توانید از آن ها برای عبارات کلیدی هدف مبتنی بر حجم جستجو و سطح رقابت استفاده کنید را به شما معرفی کنیم.
استراتژی های لینک سازی داخلی وب سایت مبتنی بر حجم جستجو
استفاده از لینک های داخلی برای ارتباط صفحه اصلی با کلمات کلیدی دارای حجم جستجوی بالا (Search Volume)
استراتژی ساخت لینک,استراتژی لینک سازی داخلی,ایجاد لینکهای داخلی سایت
زمانی که هدف شما رتبه بندی برای چند کلمه کلیدی محدود با حجم جستجو و رقابت شدید می باشد، شما باید یک صفحه اصلی با جزییات بالا داشته باشید تا بتوانید از این استراتژی استفاده کنید، مانند صفحه اصلی سایت که با سبک صفحه های فرود طراحی شده اند که باعث می شود مشتری های بالقوه به سایت شما جذب شده و سپس در صفحه اصلی برای ادامه سفر خرید، قانع شوند.
نحوه ساختار بندی لینک های داخلی: در حالی که لینک های ناوبری شما معمولا به کاربر کمک می کنند تا محتوا و صفحه های جدید را بر روی وبسایت شما پیدا کنند، بیشتر لینک های زمینه ای شما باید از طریق انکر تکست مرتبط، به صفحه اصلی شما لینک شوند (مثلا، کلمات کلیدی هدف به اضافه هم معنی های نزدیک به آن ها).
به صورت ساختاری، این یعنی که شما لینک هایی خواهید داشت که بیش از هر صفحه دیگری، به صفحه اصلی شما می روند. این یعنی که بازدید کننده های صفحه های فرعی شما که کیفیت بالایی دارند، خیلی سریع می توانند دوباره به صفحه اصلی شما که اطلاعات زیادی دارد، باز گردند.
اما همانطور که در قسمت بالا مطرح شد، اگر شما چندین مرتبه به یک URL مشابه در یک صفحه اشاره کنید، اولویت به اولین انکر تکست داده می شود. با در نظر داشتن این موضوع، بعضی از وب مستر ها دسترسی به لینک های ناوبری برای ربات های موتور جستجو را تنها به بالای صفحه محدود می کنند تا لینک های زمینه ای، اهمیت بیشتری پیدا کنند.
این یعنی که:
تنها هدف این استراتژی، کمک به بهبود رتبه صفحه اصلی شما می باشد. شما می توانید از تمام فرصت ها و از هر محتوایی که دارید استفاده کنید تا ترافیک ارگانیک بیشتری را به صفحه اصلی خودتان ارجاع دهید.
استفاده از لینک های داخلی برای هدف گرفتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی متوسط و انتقال ترافیک به صفحات فرود اصلی
تاثیر لینک داخلی بر سئو,لینک داخلی سئو,لینک سازی داخلی
زمانی که شما می خواهید ترافیک کلمات کلیدی با حجم جستجوی متوسط را به صفحات کلیدی سایت خودتان انتقال دهید، مانند صفحه دسته بندی محصولات در یک وبسایت فروشگاه اینترنتی و یا دسته بندی های وبلاگ در یک وبسایت با سبک خبری، می توانید از این استراتژی استفاده کنید. این روش در صفحات دسته بندی مطالب که شامل جزییات و مقایسه های مختلف در رابطه با محصولات، پست های وبلاگ و غیره می باشد، بسیار مفید هستند.
نحوه ساختار بندی لینک های داخلی:
در این روش، شما از انکر تکست های مختلف استفاده می کنید تا افراد را به صفحات دسته بندی اصلی انتقال دهید. در این روش، کار صفحه اصلی شما انتقال دادن افراد به صفحه های دسته بندی مربوطه می باشد. مقاله های کمکی و صفحه محصولات نیز همه باید به این صفحات اشاره داشته باشند و می توان در این زمینه، از انکر تکست هایی با طول متوسط استفاده کرد که باعث می شود بیشترین ترافیک ممکن به صفحه های دسته بندی شما منتقل شود.
این روش :
باعث می شود که هر صفحه دسته بندی شما تبدیل به یک شبکه اطلاعاتی شود که کاربر می تواند با مشاهده مجدد آنها، اطلاعات جدید دریافت کند.
به عنوان مثال، یک وبسایت که ماشین های دست دوم می فروشد می تواند یک صفحه دسته بندی برای وانت های فورد داشته باشد. هر وقتی که آن ها یک مقاله جدید منتشر می کنند که یک مدل جدید را ارائه می کند یا یک وانت فورد را با یک وانت دیگر مقایسه می کنند، آن ها می توانند با استفاده از انکر تکست های مختلف، یک لینک به صفحه دسته بندی خودشان ارسال کنند (با انکر تکست هایی مانند خرید وانت فورد، وانت های فورد دست دوم، و …)
استفاده از لینک های داخلی برای هدف گرفتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی کم برای صفحه هایی در سطح پایین
لینک سازی داخلی سایت
زمانی که شما در یک زمینه کاری محدود فعالیت دارید و می خواهید مشتری های بالقوه با کیفیت را به صفحه های نهایی خاص خودتان بفرستید، مانند پست های وبلاگ خاص یا لیست بندی محصولات، می توانید از این روش استفاده کنید.
نحوه ساختار بندی لینک های داخلی:
صفحاتی که در سطح پایین قرار دارند باید به اندازه کافی جزییات داشته باشند تا شما بتوانید متن و تصاویری را در آن ها قرار دهید که به صورت ارگانیک به دیگر صفحه ها در سطوح پایین تر، لینک شده باشند.
این روش:
هدفش رساندن کاربر به صفحه نهایی است که وقتی کاربر محصولات مختلف را خریداری می کند و یا از محتوای مختلف استفاده می کند، این صفحات در اختیار او قرار می گیرند. به عنوان مثال، شما ممکن است یک مجموعه وبلاگ چند قسمتی داشته باشید که به صورت خودکار، لینک های داخلی دارد. همچنین شما ممکن است صفحات محصولاتی برای ابزار بدنسازی داشته باشید که خودش به صفحه های مقایسه و پروژه های ورزشی داخل منزل لینک شده است که می توانید با استفاده از ابزار ارائه شده در سایت، آن ورزش ها را در منزل انجام دهید.
هر چه رقابت برای کلمه کلیدی مد نظر شما کمتر باشد، احتمال این که صفحه های شما رتبه بندی و تبدیل بهتری داشته باشد هم بهتر می شود. فقط باید مطمئن باشید که عبارات کلیدی پرجستجو هدف شما، کلماتی باشند که کاربر ها واقعا برای آن ها جستجو انجام دهند.
نحوه اجرای استراتژی های لینک سازی داخلی
زمانی که شما استراتژی لینک سازی مد نظر خودتان را مشخص کردید که به شما کمک می کند تا به اهداف خودتان برسید، زمان آن می رسد که لینک های داخلی و انکر تکست های خودتان را ارزیابی کنید. برای این گام، من به شدت پیشنهاد می کنم که شما از ابزاری استفاده کنید که بتواند عمق کلیک، لینک های ورودی به صفحات، و معیار های مهم را ارزیابی کند تا شما بتوانید اهمیت صفحات مختلف در وبسایت خودتان را مشخص کنید.
خوشبختانه، صد ها ابزار مانند WebSite Auditor ، DeepCrawl یا Sitebulb وجود دارد که به وبمستر ها کمک می کند تا در یک نگاه، متوجه شوند کدام صفحات بیشترین ارزش لینک برای به اشتراک گذاشتن را دارند، ساختار فعلی لینک های داخلی شما را نشان می دهد و مشخص می کند کدام صفحات در حال حاضر بیشترین ترافیک را به سمت خودشان جذب می کنند. استفاده از ابزار ارزیابی سئو از این نوع، به شما کمک می کند تا URL ها را با رشته های فرعی مختلف فیلتر کنید و مطمئن شوید که هر صفحه جزییات کافی دارد و انکر تکست صحیحی برای آن به کار رفته است.
newseo.ir/seo-learning/internal-linking-strategies