همان گونه که می دانید، در هر صفحه از وب سایت باید از متا تگ های مختلفی استفاده نمود که در قالب داده های متنی، بتواند اطلاعاتی را در اختیار گوگل قرار دهد تا در حین بررسی در میان سایت های مختلف، بتواند موضع سایت ها را تشخیص داده و در نتیجه در رنکینگ سایت شما تاثیر دهد. متا تگ ها انواع مختلفی دارند و یکی از آن ها متاتگ Refresh است.
متاتگ Refresh چیست
یکی از اعمالی که هر وبسمتر در سایت خود انجام می دهد این است که برای این که بتواند تمام صفحات سایت خود را به کاربر معرفی کند، ورود به صورت اتومات را فعال می کند به این معنا که برای هر صفحه، یک تایمی مشخص می شود و زمانی که حضور کاربر در ان صفحه از آن تایم گذشت، کاربر به صورت خودکار، وارد صفحه دیگر می شود و این کار توسط متاتگ Refresh صورت می گیرد. برای مثال شما تایم هر صفحه را بر روی ۱۰ ثانیه تنظیم می کنید و زمانی که کاربر ۱۰ ثانیه در یک صفحه ماند، به صفحه دیگر منتقل می شود.
استفاده به موقع از متاتگ Refresh
همان گونه که متوجه شدید، این متا تگ، مدام کاربر را به صورت خودکار در یک زمان مشخص به صفحات دیگر ارجاع می دهد و هر چه این زمان کوتاه تر باشد، فرصت کاربر برای مطالعه سایت کمتر خواهد بود. لذا شما نباید این متا تگ را برای زمانی استفاده کنید که مطالب صفحات شما مهم هستند زیرا زمانی که کاربر مشغول خواندن می شود هنوز مطلب را تمام نکرده، به صفحه دیگر منتقل می شود این باعث کلافه شدن کاربر شده و البته گاهی اوقات مشکلات فنی را هم به دنبال خواهد داشت. به طور کلی توصیه می شود این متا تگ را برای زمانی استفاده کنید که مطالب سایت زیاد مهم نیست و یا این که در هر صفحه محصولی دارید که فقط می خواهید تصاویر ان دیده شود و معرفی محصول را انجام دهید.
نحوه اعمال متاتگ Refresh در هر صفحه
متا تگ ها با کدهای مختلفی معرفی می شوند که این کدها برای گوگل قابل شناسایی است. این متا تگ نیز دارای یک کد مخصوص است اما این که در کدام قسمت باید این کد را به کار برد یک سوال اساسی است. محل قرار گیری این کد در تگ عنوان است که معمولا در اول صفحه و در داخل عناوین به خصوص عنوان اصلی باید کد مربوطه وارد شود.
این پست جنبه آموزشی دارد و اصلا توصیه نمیشود که از این تگ استفاده کنید
fastseo.ir
عالی بود